מנכ"ל חברת באמונה, ישראל זעירא: "מטמיעים אג'נדה לאומנית תחת מעטה של אפליה מתקנת" | מגדילים

You are currently viewing מנכ"ל חברת באמונה, ישראל זעירא: "מטמיעים אג'נדה לאומנית תחת מעטה של אפליה מתקנת" | מגדילים

בהחלטה מעוררת מחלוקת, קבעה עיריית תל אביב-יפו כי בפרויקט חדש של קרקע בבעלותה, תתן העירייה זכאות לתושבי יפו הערבים (מוסלמים או נוצרים) ברכישת דירות בפרויקט זה. ישראל זעירא, מנכ"ל חברת באמונה, יוצא נגד החלטה זו בטענה שזו מהווה אפליה פסולה.

אתר מגדילים פרסם את דבריו של זעירא: "אם זה היה ציבור דתי שמקים פרויקט מגורים, כל תנועות השמאל הקיצוני היו מתקוממות על הדרת הציבור הערבי מאותו פרויקט ומגישות בג"צים ותגובות למינהל. כאן גוף ציבורי כמו עירייה, מפלה לרעה ציבור יהודי שיש לו מצוקות נדל"ן לא פחות חריפות מאלו של הציבור הערבי. תחת המעטה הפסול של אפליה מתקנת מטמיעים אג'נדה לאומנית שכביכול יפו שייכת לציבור הערבי".

זעירא הוסיף כי החלטה שכזו אינה הגיונית, משום שלא עובדת באופן שוויוני לשני הצדדים: "לא יעלה על הדעת שאני כיזם שאבנה מחר פרויקט ביפו ולא אתן לערבי להיכנס אקבל קנס מהמינהל, בשיעור של כ-15% ממחיר הקרקע ואילו עיריית תל אביב כיזם, תבוא ותעשה אותו הדבר. מצוקת הדיור התל אביבית זועקת לשמיים בכל העיר, באותה מידה יש מצוקה גם בשכונות הצפון, הדרום, שפירא, פלורנטין, עזרא, התקווה וגם בשכונת יד אליהו. אף אחד לא בא ומחלק קרקע בהנחה משמעותית לדור שני של שכונת התקווה או יד אליהו, ועל-כן יוזמת עיריית תל אביב נגועה באפליה פסולה והדעת אינה סובלת זאת".

כתיבת תגובה